کاربرد ویتامین e در بدنسازی چیست؟ چرا بدنسازان از ویتامین E استفاده می کنند؟ ویتامین E می تواند به کاهش میزان آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد آزاد شده بلافاصله پس از ورزش کمک کند زیرا دارای خواص آنتی اکسیدانی است. برای درک مفهوم رادیکال های آزاد، دانش شیمی ضروری است. با این حال، به زبان عامیانه، می‌توان گفت که رادیکال‌های آزاد اتم‌های ناپایداری هستند که سلول‌های بدن را از بین می‌برند و به بیماری و پیری زودرس کمک می‌کنند.

خرید اینترنتی ویتامین E عمده

دریافت قیمت آنلاین ویتامین E و فروش و خرید ویتامین E عمده را از شیمی بازار تهیه کنید. استفاده از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E یکی از راه های مبارزه با اثرات مخرب رادیکال های آزاد است. هنگامی که رادیکال های آزاد در بدن تجمع می یابند، حالت سمی ایجاد می کنند که باعث عملکرد ضعیف، اختلال در رشد و ریکاوری عضلات و ضعف سیستم ایمنی می شود. ویتامین E با تسریع ریکاوری، تقویت رشد عضلات و تاثیر مثبت بر فشار خون، خون رسانی به عضلات را نیز بهبود می بخشد.

چرا بدنسازان از ویتامین E استفاده می کنند ؟

از سوی دیگر ویتامین E می تواند در پیشگیری از ابتلای ورزشکاران به بیماری های مختلف در حین ورزش موثر باشد زیرا به بهبود سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کند. به بدنسازان توصیه می شود به این دلایل از مکمل های ویتامین E استفاده کنند.

زمان مصرف ویتامین E در بدنسازی

زمان استفاده از ویتامین E در بدنسازی اکنون که می دانید ورزشکاران باید از ویتامین E استفاده کنند، بهتر است بدانید چه زمانی از ویتامین E در بدنسازی استفاده کنید تا بتوانید از مکمل خود بهره بیشتری ببرید.

برخلاف ویتامین‌های محلول در آب که از طریق ادرار دفع می‌شوند، ویتامین‌های محلول در چربی در کبد ذخیره می‌شوند و با غذا مصرف می‌شوند. ویتامین E مانند تمام ویتامین های محلول در چربی باید با غذا مصرف شود. اگر ویتامین E را همراه با یکی از وعده های غذایی خود که حاوی چربی های سالم است مصرف کنید، جذب بدن شما آسان تر خواهد بود.

بنابراین، برای بهبود نتایج، بدنسازان همچنین می توانند قرص ویتامین E را با وعده های غذایی بعد از ورزش مصرف کنند. اگر غذای شما حاوی روغن های طبیعی مانند روغن زیتون باشد، ویتامین E راحت تر جذب بدن می شود.

بدنسازان در کنار کدام وعده غذایی از ویتامین E استفاده کنند ؟

اکنون می دانید که بهترین زمان مصرف ویتامین E برای بدنسازی درست بعد از غذا خوردن است. وعده غذایی که با آن این مکمل را مصرف می کنید بی ربط است. اما پیشنهاد می شود یکی از وعده های غذایی مانند ناهار را انتخاب کنید و همیشه ویتامین E را همراه آن مصرف کنید. با این کار احتمال فراموشی خوردن آن کمتر می شود و برای شما تبدیل به یک عادت می شود. هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد مصرف ویتامین E در صبح یا شب برای بدنسازان یا افراد عادی ارجحیت دارد.

مقدار مصرف ویتامین E در بدنسازان و ورزشکاران

میزان مصرف ویتامین E توسط ورزشکاران و بدنسازان به طور کلی، بزرگسالان روزانه به 15 میلی گرم ویتامین E نیاز دارند. طبق هر منبع معتبر، ورزشکاران نباید بیش از سایر افراد ویتامین E مصرف کنند. در نتیجه، بدنسازان به اندازه افراد عادی ویتامین E مصرف می کنند، مگر اینکه فرد دچار کمبود ویتامین E باشد و پزشک به صلاحدید خود دوز بالاتری را تجویز کند.


آیا همه ورزشکاران باید از مکمل ویتامین E استفاده کنند ؟

ممکن است از شما بپرسند که آیا ورزشکاران باید قرص های ویتامین E را به دلیل مزایایی که برای بدنسازان و ورزشکاران ارائه می دهد، مصرف کنند. خیر؛ مکمل های ویتامین E فقط باید توسط ورزشکارانی مصرف شود که به طور منظم در فعالیت های ورزشی شرکت می کنند و از نظر بدنی فعال هستند. در این مورد باید با متخصص تغذیه یا پزشک مشورت شود. بنابراین، مصرف مکمل های ویتامین E برای افرادی که به طور حرفه ای ورزش نمی کنند، غیر ضروری است.

پیشنهاد می شود این مقاله را مطالعه کنید: بهترین منابع ویتامین E برای بدن منابع تامین ویتامین E به طور کلی بدن می تواند ویتامین E را از غذاهای حاوی این ویتامین و مکمل های حاوی این ویتامین دریافت کند. کمبود ویتامین E می تواند منجر به ضعف سیستم ایمنی، تاری دید، خستگی و ضعف عضلات شود. اگر این علائم را دارید از مکمل ویتامین E استفاده کنید و همچنین ورزش های حرفه ای انجام دهید. در هر صورت، اگر فقط یک ورزشکار آماتور هستید، باید از منابع زیر غذا بخورید:

منابع تامین ویتامین E برای بدن

منابع غذایی ویتامین E کمبود ویتامین E غیر معمول است، اما اگر رخ دهد، به راحتی قابل درمان است. روغن های گیاهی مانند روغن جوانه گندم دانه هایی مانند تخمه آفتابگردان و کدو تنبل سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم بروکلی آجیل مانند بادام و فندق است. برای خرید ویتامین E عمده ارزان کلیک کنید.

کلام پایانی: همانطور که به تفصیل بحث شد، بدنسازان با مصرف ویتامین E عملکرد بهتری دارند، زیرا این ویتامین ثبات فیزیکی را بهبود می بخشد و میزان استرس اکسیداتیو را در عضلات بعد از ورزش کاهش می دهد. پس از ورزش، بدن رادیکال های آزاد تولید می کند که بافت ها را از بین می برد، اما خواص آنتی اکسیدانی ویتامین E می تواند با این امر مقابله کند.

نتیجه گیری

در نتیجه، مصرف مکمل های ویتامین E به شدت توصیه می شود، به خصوص اگر در بدنسازی کار می کنید یا به طور حرفه ای ورزش می کنید. به یاد داشته باشید که بهترین زمان مصرف ویتامین E برای بدنسازی درست بعد از ورزش و همراه با غذا است. این به این دلیل است که ویتامین E محلول در چربی است، بنابراین وقتی با غذاهای چرب ترکیب شود بهتر جذب بدن می شود و شما را به هدف نهایی خود نزدیک می کند.


جمعه 23 دی 1401