ایزوبوتانول چیست؟ یک الکل آلیفاتیک معروف به ایزوبوتانول یا ایزوبوتیل الکل دارای فرمول مولکولی C4H10O است. (فرمول شیمیایی ایزو بوتانول CH3)2CHCH2OH با جرم مولکولی 74.123 گرم بر مول و نقطه جوش 108 درجه سانتیگراد است. بهترین روش خرید ایزوبوتانول را از طریق اینترنتی انجام دهید.

ایزوبوتانول چیست؟

ایزوبوتانول به عنوان یک شروع کننده واکنش آلی به خوبی عمل می کند. همانطور که قبلا گفته شد، این ترکیب باید در مکانی با تهویه مناسب نگهداری شود زیرا مایع قابل اشتعال است.

این ترکیب می تواند چشم ها و مجاری تنفسی را تحریک کند و همچنین یک آلرژن پوستی باشد. با این حال، تماس طولانی مدت انسان با بخارات با غلظت بالا می تواند منجر به سکته شود. در نتیجه، خواندن MSDS برای ایزوبوتانول قبل از شروع کار بسیار توصیه می شود.

ویژگی ها و خواص ایزوبوتیل الکل این ترکیب آلی مایعی بی رنگ و بی بو است که در دمای اتاق قابل اشتعال است. به عنوان یک حلال در واکنش های شیمیایی در بسیاری از صنایع استفاده می شود. ایزوپروپانول یکی از اعضای دیگر خانواده است.

ویژگی ها و خواص ایزوبوتیل الکل

خرید ایزوبوتانول با کیفیت بالا تولید ایزوبوتانول کربونیلاسیون پروپیلن می تواند منجر به تولید ایزوبوتیل الکل شود.

تلاش های انجام شده در این زمینه برای تولید ایزوبوتانول به شیوه ای تجدیدپذیر نمی تواند با روش های پتروشیمی که در حال حاضر به عنوان روش اولیه تولید استفاده می شود، رقابت کند. در نتیجه تولید در مقیاس کوچک به صورت پایدار انجام می شود.

استفاده از ایزوبوتانول

به عنوان خوراک برای واحدهایی که ایزوبوتیل استات می سازند. بیشتر اوقات، از این ترکیب برای ساخت لعاب و سایر مواد برای فرآیندهای پوشش استفاده می شود. ایزوبوتانول به دلیل خاصی که دارد به عنوان طعم دهنده در صنایع غذایی استفاده می شود.

به عنوان خوراک واحدهای ایزوبوتیل استر که مشتقات استرها محسوب می شوند. دی ایزو بوتیل فتالات (DIBP) یکی از این ترکیبات است که بسیار شناخته شده است. DIBP ماده اولیه ای است که برای ساخت انواع پلاستیک استفاده می شود.

پارازایلن که به عنوان یک جزء اساسی در ساخت بطری های پلاستیکی در نظر گرفته می شود، به طور کامل تولید می شود. قابل استفاده است. حلال‌های رنگی حذف پولیش از سطوح، ایزوبوتیل الکل به رنگ‌ها اضافه می‌شود تا محلول رنگ لزج‌تر شود و قلم مو نرم‌تر روی سطح حرکت کند.


  • برای جلوگیری از یخ زدن خودروهای دارای کاربراتور به سوخت بنزین اضافه شده است.

  • به عنوان مکمل پولیش خودرو 

  • برای حفظ رنگ خودرو و افزایش براقیت


ایزوبوتانول برای ساخت رنگ اتومبیل استفاده می شود. سوخت های زیست تخریب پذیر نیز ساخته می شوند. از آنجایی که سوخت های فسیلی منابع را هدر می دهند و به محیط زیست آسیب می رسانند و از آنجایی که قیمت این سوخت ها بسیار نوسان است، تلاش برای جایگزینی آنها با سوخت های زیستی به یک اولویت تبدیل شده است.

کاربرد ایزوبوتانول

در دو دهه گذشته تلاش های زیادی در این زمینه صورت گرفته است و ایزوبوتانول یکی از مواد شیمیایی است که به عنوان سوخت مایع معرفی شده است که می تواند به تنهایی یا همراه با سوخت های فسیلی در موتورها استفاده شود. می توان در تولید سوخت زیست تخریب پذیر استفاده کرد در حال حاضر تولید سوخت زیستی در رقابت است.

اتانول را می توان از گیاهان تهیه کرد و از آنجایی که گیاهان می توانند دوباره رشد کنند، اتانول ساخته شده از آنها نیز می تواند دوباره رشد کند. واحدهای تولید کننده اتانول می توانند به طور مستقیم از اتانول برای تولید سوخت استفاده کنند یا با تبدیل آن به بوتانول دارد.

تولید سوخت های زیست تخریب پذیر

از سوی دیگر، سوخت تجدیدپذیر پتانسیل آن را دارد که یک سوخت بسیار کارآمد باشد و در صورت بهبود فرآیندهای تولید آن از منابع تجدیدپذیر، می‌توان از آن به عنوان سوختی بسیار کارآمد و مفید استفاده کرد. ایزوبوتانول می تواند یک سوخت جذاب باشد زیرا انرژی بیشتری نسبت به اتانول دارد. با این حال، قیمت ساخت این الکل تقریبا دو برابر ساخت اتانول است.

ایزوبوتانول خرید و دریافت قیمت را انجام دهید. در سوخت های تجدیدپذیر خطرات و سمیت ایزوبوتانول برای سلامتی به دلیل استفاده از آن به عنوان یک حلال در تولید عطر، طعم دهنده ها، داروها، آفت کش ها و سایر محصولات علاوه بر این، سوخت، لاک و رنگ همگی از این الکل استفاده می کنند.

مضرات و سمیت ایزوبوتانول برای سلامتی

در نتیجه احتمال ورود ایزوبوتانول به آب آشامیدنی دور از دسترس نیست. به عنوان مثال، آزمایشی بر روی آب نزدیک یک کارخانه که این محصول را تولید می‌کند، غلظت‌هایی را بین 98 تا 308 قسمت در میلیارد نشان داد.

معیار استاندارد این مشروب در آب آشامیدنی 300 قسمت برای هر میلیارد (ppb) است. در نتیجه، آب آشامیدنی انسان نباید بیش از 300 قسمت در میلیارد (ppb) ایزوبوتانول داشته باشد. محققان از طریق مطالعات حیوانی به این نتیجه رسیده اند که استفاده از آب با غلظت بالاتر از حد استاندارد می تواند مانع از تولید مثل نر شود.

ایزوبوتانول چیست؟ در بین ترکیبات خانواده بوتانول، ایزوبوتانول کمترین سمیت را دارد. این ماده دارای مقدار LD50 2460 mg/kg می باشد. استفاده از این ترکیب در لوازم آرایشی توسط دولت کانادا در سال 2009 غیرقانونی اعلام شد.


شنبه 17 دی 1401