هیدروکسید پتاسیم در کشاورزی چه کاربردی دارد؟ در کشاورزی از هیدروکسید پتاسیم به عنوان کود برای محصولاتی که به یون های کلرید حساس هستند استفاده می شود. KOH مخفف هیدروکسید پتاسیم، یک ترکیب معدنی است. پتاس کاستیک رایج ترین نام آن است. این جامد بی رنگ و هیدروکسید سدیم یک پایه اولیه جامد را می سازد.

هیدروکسید پتاسیم در کشاورزی چه کاربردی دارد؟

در بسیاری از کاربردهای صنعتی و عملی مورد استفاده قرار می گیرد. خاصیت واکنش پذیری اسیدی و خورندگی آن در اکثر کاربردها مورد استفاده قرار می گیرد. کشاورزی (کودها و علف کش ها)، کربنات پتاسیم، باتری های قلیایی، فتوشیمیایی، تصفیه آب و فسفات ها از رایج ترین کاربردهای صنعتی هستند.

مواد شیمیایی پتاسیم، گریس، داروها، حفاری‌های نفت و گاز، ضدعفونی‌کننده‌های مایع، صابون و مواد شوینده و آبکاری الکتریکی پتاسیم امروزه از ذخایر معدنی استخراج و به پودرهای دانه‌ای ظریف‌تر تبدیل می‌شود. به طور شگفت انگیزی، سالانه بیش از 30 میلیون تن پتاس در سراسر جهان تولید می شود.

پتاسیم هیدروکسید در کود شیمیایی

اگرچه بیشتر پتاس در انواع کودها استفاده می شود، اما کاربردهای زیادی برای این عنصر در خارج از کشاورزی وجود دارد. پتاس دانه‌ای را می‌توان برای طیف وسیعی از کاربردها استفاده کرد زیرا پردازش مدرن، مانند غلظت پتاس، نوعی پتاسیم تولید می‌کند که به راحتی قابل دسترسی است.

خرید پتاسیم هیدروکسید

برای خرید پتاسیم هیدروکسید می توانید به سایت شیمی بازار مراجعه کنید. کود شیمیایی پتاسیم هیدروکسید پتاس کاستیک یا هیدروکسید پتاسیم (OH) پرکاربردترین ماده شیمیایی پتاسیم فله ای برای کاربردهای غیر کود است. با استفاده از فناوری سلول غشایی، کلرید پتاسیم برای ساخت این ماده الکترولیز می شود.

بازار پتاسیم هیدروکسید در کود کشاورزی و محصولات خانگی

هیدروژن و کلر دو محصول رایج هستند. هیدروکسید پتاسیم، یک قلیایی قوی، به دو صورت مایع و خشک موجود است. کودها، باتری ها، صابون ها و مواد شوینده، شیشه های مخصوص و سایر فرآیندهای صنعتی همگی از این ماده استفاده می کنند. علاوه بر این، به عنوان یک واسطه شیمیایی برای داروها، مواد شیمیایی عکاسی و رنگ ها عمل می کند. کودهای مخلوط مایع که دارای ترکیباتی قابل مقایسه با ترکیبات مخلوط خشک استاندارد هستند در این زمان به خوبی شناخته شده اند.

پتاسیم هیدروکسید در کشاورزی

در صنعت، این کودها روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. حذف هزینه های مربوط به تبخیر رطوبت و کیسه بندی یکی از مزایای فراوان این راه حل ها نسبت به کودهای مخلوط خشک است. استفاده از مواد مغذی خاک توسط گیاهان با کودهای مایع بسیار ساده شده است. علاوه بر این، مشکلات جداسازی و پخت که هنگام ذخیره کودهای خشک به وجود می آیند، به طور موثری با استفاده از کودهای مایع از بین می روند.

بازار هیدروکسید پتاسیم در کودهای کشاورزی و کالاهای خانگی تقاضا برای هیدروکسید پتاسیم در کالاهای خانگی و کودهای شیمیایی باعث رشد بازار این مواد می شود. یکی از عوامل اصلی محرک بازار KOH، افزایش روزافزون جمعیتی است که در جهان زندگی می کنند. در نتیجه، مردم همچنان از محصولات برای خانه های خود استفاده می کنند. استفاده از آن در کودها عامل دیگری است که تقاضا را افزایش می دهد.

بازار کود در حال گسترش است و بازار KOH نیز همزمان با افزایش تقاضای مواد غذایی در حال گسترش است. اروپا، آسیا و اقیانوسیه، آمریکای شمالی و بقیه جهان (RoW) بخش‌های اصلی صنعت هیدروکسید پتاسیم هستند. بیش از نیمی از تقاضا برای هیدروکسید پتاسیم از آسیا و اقیانوسیه است و انتظار می‌رود این الگو در سال‌های آینده ادامه یابد.

کاربرد پتاسیم هیدروکسید در کشاورزی

انتظار می رود هند و چین بر بازار از نظر تقاضا تسلط داشته باشند و از نظر جمعیت یکی از بزرگترین اقتصادها را داشته باشند. آسیا پاسیفیک دومین کاربر بزرگ KOH است و پس از آن اروپا و سپس RoW قرار دارند. پیش بینی می شود که اقتصادهای نوظهور در سراسر جهان، به ویژه آنهایی که در آمریکای لاتین هستند، فرصت های رشد قابل توجهی را فراهم کنند. در طول دوره پیش بینی، تقاضا برای هیدروکسید پتاسیم نیز در روسیه و اروپای شرقی بالا خواهد بود.

باعث بهبود رشد و عملکرد گل آفتابگردان می شود

در کشاورزی از هیدروکسید پتاسیم استفاده می شود زیرا گیاهان به سه چیز اصلی نیاز دارند: پتاسیم، فسفر و نیتروژن.

پتاس یک افزودنی عالی برای کود است زیرا حاوی پتاسیم محلول است. در کشاورزی، هیدروکسید پتاسیم مقاومت ریشه و سلامت کلی گیاه را افزایش می دهد. مقاومت گیاه به بیماری و میزان عملکرد، بلوغ مناسب را تضمین می کند. علاوه بر این، پتاس باعث افزایش رنگ، بافت و طعم غذا می شود. همچنین منجر به یک محصول برتر می شود. اکثر این عنصر ضروری باید جایگزین شود، اگرچه کودهای بازیافتی و بقایای گیاهی مقداری پتاسیم را به زمین های کشاورزی باز می گرداند.

فرآوری روغن کشاورزی با استفاده از پتاسیم هیدروکسید

از آنجایی که پتاسیم برای محصولات کشاورزی بسیار ارزشمند است، هیچ جایگزین تجاری مناسبی وجود ندارد که به اندازه پتاسیم به خاک کمک کند. در نتیجه کشاورزی رایج ترین کاربرد هیدروکسید پتاسیم است. بر اساس تخمین های دانشمندان، محصولات بدون کود رشد نمی کنند و در نتیجه 33 درصد از جمعیت جهان با کمبود شدید مواد غذایی مواجه می شوند. حمایت از منابع غذایی پایدار مستلزم کاربرد پتاسیم در خاک است. گرانول های متراکم پتاسیم پتاسیم را به نواحی بدن شما می رساند که بیشتر به آن نیاز دارند و به راحتی با کود مخلوط می شوند.

تأثیر محلول های هیدروکسید پتاسیم بر پایداری ساختاری و هدایت هیدرولیکی اشباع خاک گرمسیری

پوسته زمین به طور متوسط حاوی 2.3 درصد پتاسیم است.

به طور معمول توسط گیاهان در مقادیر بیش از حد توسط آنها جذب می شود. در گیاه غلظت آن بین 2 تا 3 درصد وزن خشک است. پتاسیم به دلیل تحرک بالای گیاهان شناخته شده است. معمولاً از اندام‌های مسن‌تر به اندام‌های جوان‌تر سرایت می‌کند. در طول رشد گیاه، بیشتر عنصر جذب می شود.

فرآیندهای فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی پتاسیم هیدروکسید دارای متعددی توسط این جزء آغاز می شود. شیره آوند چوبی حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که به ریشه آب کمک می کند و باعث می شود آب بیشتری جذب کند. فرآیند تعرق تحت تأثیر این ماده است که مکانیسم باز و بسته شدن روزنه را نیز تنظیم می کند و پتانسیل سلولی را افزایش می دهد. کیفیت تولید تحت تاثیر قرار می گیرد: دارای قابلیت اشتعال و عطر مطبوع برای تنباکو است که یکی از کاربردهای هیدروکسید پتاسیم است. هرچه طعم بیشتری به میوه بدهد، بهتر آن را حفظ می کند.

استفاده از غلظت های 0.5، 1.0، 1.5 و 2.0 درصد هیدروکسید پتاسیم روی گیاه آفتابگردان باعث بهبود رشد و عملکرد می شود. از هیدروکسید پتاسیم در کشاورزی برای افزایش عملکرد و رشد گیاه استفاده می شود. با افزایش سطح KOH، برگ ها منبسط می شوند. بنابراین افزایش نسبت پتاسیم به سدیم باعث افزایش رشد و عملکرد گیاه آفتابگردان می شود.

فرآوری روغن کشاورزی با هیدروکسید پتاسیم ارزش غذایی جریان زباله را افزایش داده است. روشی برای خالص سازی که در آن از هیدروکسید پتاسیم، نه هیدروکسید سدیم استاندارد، به عنوان سدیم تصفیه کننده استفاده می شود.

برای پیش تصفیه، می توان از هیدروکسید پتاسیم (KOH) به عنوان یک واکنش قلیایی کارآمد استفاده کرد. ممکن است راه خوبی برای مقابله با هزینه های بالای بازیابی مواد شیمیایی باشد.

اثر محلول‌های هیدروکسید پتاسیم بر پایداری ساختاری و هدایت هیدرولیکی خاک‌های اشباع استوایی که با هیدروکسید پتاسیم تیمار شده‌اند، پایداری دانه، پراکندگی خاک رس و هدایت هیدرولیکی همگی تحت تأثیر اثرات بالقوه هیدروکسید سدیم (SOD) و هیدروکسید پتاسیم هستند. KOH). پراکندگی خاک رس با غلظت هیدروکسید پتاسیم افزایش می یابد، که در درجه اول برای تمیز کردن صنعتی استفاده می شود. پایداری ساختاری خاک به طور مثبت تحت تأثیر KOH است.


دوشنبه 19 دی 1401